Friday, April 13, 2012

Bangsa Yang Dimusnahkan Allah

Assalamualaikum kepada sesiapa yang menerjah blog ini.Kita mulakan entri dengan firman Allah s.w.t yang bermaksud:
  • “Belumkah datang kepada mereka berita penting tentang orang-orang yang sebelum mereka (iaitu) kaum Nuh, ‘Aad, Tsamud, kaum Ibrahim, penduduk Madyan, dan negeri-negeri yang telah musnah? Telah datang kepada mereka rasul-rasul dengan membawa keterangan yang nyata; maka Allah tidaklah sekali-kali menganiaya mereka, akan tetapi merekalah yang menganiaya diri mereka sendiri. (QS. At-Taubah: 70)
Dan buktinya masih dapat kita lihat pada tinggalan bangunan seperti piramid dan runtuhan Petra serta fosil-fosil tinggalan bangsa manusia yang telah dilenyapkan dari muka bumi angkara kejahatan dan kebejatan moral mereka sendiri.Mari kita lihat lagi antara firman-firman Allah s.w.t tentang mereka: 

  •  Dan adapun kaum Tsamud maka mereka telah Kami beri petunjuk tetapi mereka lebih menyukai buta (kesesatan) dari petunjuk itu, maka mereka disambar petir adzab yang menghinakan disebabkan apa yang telah mereka kerjakan. (Surat Fushilat ayat 17).

Berikut adalah dua video klip dari Harun Yahya yang admin kutip dari you tube tentang bangsa-bangsa yang pada mulanya hebat tapi telah dimusnahkan Allah s.w.t kerana kesombongan dan keingkaran mereka kepada Yang Esa,Allah Azzawajalla. 

Video clip Part 1



Video clip part 2

Mudah-mudahan apa yang dipaparkan di sini akan memberi manfaat yang bukan sedikit untuk memperbaiki diri kita.Amin ya rabbal alamin.

No comments:

Post a Comment